Великою трудовою перемогою ознаменували фініш четвертого року п'ятирічки учасники будівництва комплексу аміаку - республіканської ударної комсомольської будови. Серед тих, хто вніс вагомий вклад у достроковий пуск потужного агрегату АМ-76, були дев'ять комсомольсько-молодіжних колективів. У змаганні між ними за підсумками роботи в 1984 році першість виборола бригада з управління "Домнобуд" тресту "Дзержинськбуд", очолювана М.І.Марченком. Рішенням комсомольського штабу республіканської ударної будови бригадиру і групкомсоргу надається право взяти участь в XII Всесвітньому фестивалі молоді і студентів, що відбудеться в липні нинішнього року в Москві.
С.Войнов.
"Дзержинець" 03.02.1985.
1 лютого в залі засідань міськкому КП(б)У відбувся громадський огляд і обговорення проектів нових багатоповерхових житлових будинків, що мають будуватисс в цьому році.
Представники підприємств, установ, партійних, профспілкових організацій, депутати міської Ради, керівники будівельних організацій з інтересом ознайомились з проектами. На огляді були представлені роботи архітекторів трьох проектних організацій. Архітектори "Облпроекту" тт.Горбоносов і Заіченко виставили на обговорення свої проекти будинків, що мають будуватись з лівого боку Запорізької вулиці вверх від центрального ринку і до повороту на баглійський шлях.
Перша Запорізька вулиця у майбутньому по своєму архітектурному ансамблю нагадуватиме проспект Карла Маркса у Дніпропетровську. Це буде центральний в'їзд з вокзалу в місто. Ось чому правильне рішення будівництва житлових будинків по цій вулиці має величезне значення.
Однак, тт. Горбоносов і Заіченко не врахували великих перспектив розвитку Дніпродзержинська. Вони запропонували будівництво невеликих, відірваних один від одного будинків. Вислухавши вступне слово заступника голови міськвиконкому тов.Мороза і авторів проекту, присутні піддали гострій критиці проекти цих будинків. Зокрема зробили багато зауважень, внесли цінні пропозиції тт.Брусов - голвний архітектор міста, Лешер - інженер відділу капітального будівництва заводу ім.Дзержинського, Мірян - директор Баглійського коксохімічного заводу, Говоров - заступник голови завкому профспілки вагонобудівного заводу ім. газети "Правда", Загоровський - нач. управління "Житлобуду", Смирнов - голова виконкому міської Ради депутатів трудящих та інші.
Нарада відхилила представлений проект групи житлових будинків по Першій Запорізькій вулиці і запропонувала працівникам "Облпроекту" переробити його, врахувавши зауваження і пропозиції.
Хорошу оцінку дістали проекти будинків, спорудження яких вже почалось на транспортній площі. Однак, схваливши ці проекти, нарада запропонувала автору проекта будинку, що вже височить з великою вишкою на Транспортній площі тов.Веленченку переробити проект вікон з вузьких на більш ширші. Загальне схвалення дістали проекти будинків Баглійського коксохімзаводу, що будуватимуться в цьому році по Першій Запорізькій вулиці.
"Дзержинець" 03.02.1951.
Приємно послати рідним або знайомим художні листівки з видами рідного міста. В кіосках "Союздруку" з'явилися такі листівки. Фотограф О.Кузьменко зробив кольорові знімки, які показують пам'ятник "Прометей", монумент "У космосі", річковий вокзал нашого міста, вхід до стадіону "Перемога", автовокзал та Палац культури ім. М.Горького.
"Дзержинець"
02.02.1966.
Вийнято перші кубометри грунту
З кожним днем розширюється майданчик будівництва Дніпродзержинської ГЕС. Уже виросли шість збірних будинків. Їх склала бригада Андрія Метлаша. В цих приміщеннях розміщуються основні служби нової будови.
На майданчик прибули нові партії будівельних матеріалів і обладнання.
Уже чути гуркіт механізмів. На трасу вийшли екскаватори і бульдозери. На будівництві залізничної колії вийнято перші кубометри грунту. Ця честь випала екскаваторщику Юрію Ворошилову, який обслужує екскаватор "Ковровець" № 11.
Нова колія довжиною понад 3 кілометри матиме достатню розгалуженість, в районі розташування гідротехнічних споруд майбутньої електростанції і допоміжних підприємств. Всі вантажі, що прибуватимуть на станцію Дніпродзержинськ, будуть негайно направлятись за призначенням.
Проектні організації надіслали перші робочі креслення. Інженерно-технічні працівники будови на чолі із заступниками головного інженера "Дніпробуду" Коніхом старанно вивчають ці матеріали, ведуть підрахунки потрібної кількості механізмів і робочої сили.
Про обсяг робіт на спорудженні Дніпродзержинської ГЕСпереконливо свідчать деякі цифри. Досить сказати, що для будівництва буде потрібно два з половиною мільйони кубометрів бутового каменю. В гідротехнічні споруди буде вкладено близько мільйона кубометрів бетону, а також необхідно змонтувати 13 тисяч тон металоконструкцій.
Багато треба зробити гідромеханізаторам. Вони повинні намити земляні захисні дамби , довжиною в десятки кілометрів. Для цього треба буде переробити майже 30 мільйонів кубометрів грунту.
В цьому році рядом з підготовчими роботами передбачається чимало зробити і на спорудженні основних гідротехнічних вузлів. З відкриттям навігації на Дніпрі сюди прибудуть з Каховки потужні земснаряди. Пойма правого берега на місці будівництва ГЕС буде відгороджена спеціальними перемичками, які намиють гідромеханізатори. Тут розпочнеться вийняття грунту і скальних порід для укладки фундаментів приміщення гідроелектростанції, шлюзу і водозливної греблі.
О.Березін
"Дзержинець"
02.02.1956.
На головному підприємстві швейного об'єднання імені В.Чубаря трудиться чимало молодих робітників. Комсомолка швачка-мотористка Галина Кулеша - одна з них. Чудово працює вона, чим заслужила авторитет і повагу колективу цеху № 2.
Завдання першого року нинішньої п'ятирічки Г.Кулеша завершила достроково, з високою якістю. А допомогло їй в цьому те, що вона опанувала і старанно виконує суміжні операції, піклується про раціональне використання робочого часу. Свою продукцію одна з кращих виробничниць, ударник комуністичної праці Г.Кулеша здає з першого пред'явлення.
На знімку: Г.Кулеша.
Фото В.Савчука.
"Дзержинець" 01.02.1972.