В ДЮСШ № 1 (вул. Воїнів-афганців, 7) 17 липня відбудеться першість Кам`янського з швидких шахів серед дорослих. Змагання пройдуть в девять турів. Контроль часу 10 хвилин на партію. Реєстрації учасників розпочнеться о 9:30.
Не Довбик і не Мудрик: експерт назвав українського футболіста, який першим перейде до європейського клубу цього літа.
Відомий коментатор та експерт Роберто Моралес поміркував про найближчі трансфери українських гравців за кордон.
На думку Моралеса, найбільше шансів перейти до європейського клубу має 18-річний півзахисник "Дніпра-1" (вихованець тренера з Кам'янського Миколи Голіка) Єгор Ярмолюк, близький до трансферу до "Брентфорда". Артем Довбик також має виїхати до "Торіно", але там усе складніше.
"Моя версія — це буде Ярмолюк. У нього вже є віза, його хочуть, він дуже молодий і клуб налаштований його продавати. "Дніпро-1" налаштований продавати і Довбика, але там із цінником не так просто, розпочинаються великі торги".
На хардових кортах міста Порту (Португалія) з 4 по 10 липня проходить тенісний турнір Porto Open - ATP Challenger Tour з призовим фондом €45,730.
В кваліфікаційній стітці турніру в одиночному розряді стартував і вихованець Кам`янської тенісної школи "Прометей" Ілля Марченко. Але друга ракетка України (№ 277 ATP) не зумів пройти до наступного етапу. За дві години наш земляк поступився 203-ій ракетці світу японцю Каїті Утіде на двох тай-брейках 6:7(3), 6:7(3). У кожному сеті Марченку доводилося відіграватися: у першій партії йому вдалося зробити це з рахунку 2:5, а в другій - з рахунку 3:5, але в 13 геймі японець виявлявся сильнішим.
Джерело https://btu.org.ua
На Всесоюзних сільських іграх з велоспорту, які проводилися в 1983 році в місті Новомосковськ (Дніпропетровська область), вихованець тренера Анатолія Дмитровича Ніколайчика із Дніпродзержинська (нині Кам`янське) показав феноменальний результат. "Я тоді виграв роздільний старт гонки на 50 км, встановивши при цьому рекорд швидкості - 46 кілометрів на годину", - пояснив майстер спорту міжнародного класу, член збірної СРСР Ігор Штельмах. Наш земляк змагався на своєму "сталевому коні", виробництва ХВЗ. Фото з архіву І.Штельмаха.
Велосипеди ХВЗ (Харківського велосипедного заводу) користувалися величезною популярністю по всій території Радянського Союзу. Багато моделі стали легендарними, славилися якостями і легкістю ремонту. Хлопчаки всієї країни вчилися їздити і освоювали інженерні навички з велосипедами "Україна".
13 листопада 1923 року Харківським губвиконкомом та міськрадою було прийнято постанову № У89 "З метою більш раціонального використання заводів Лейтнера і Блейхерта, об'єднати ці два заводи і їх обладнання в одне підприємство. Роботу по переобладнанню закінчити протягом двох з половиною місяців". Цей документ є метрикою про народження в Україні першого державного велосипедного заводу. У 1926 році на виробництво була поставлена перша модель велосипеда "Україна". У 1949 році постало питання про розробку вітчизняного спортивного велосипеда. Над новою конструкцією машини працював конструкторський відділ заводу на чолі з К.С.Гладким, а пізніше з В.М.Майбородою.
У 1949 році була розроблена модель спортивного велосипеда з однією швидкістю, згодом модернізованого до двох швидкостей. Велосипеди Харківського велосипедного заводу в 1950 році брали участь у міжнародних змаганнях, не поступаючись в технічних та якісних характеристиках зарубіжним аналогам. В середині сімдесятих років на заводі випускався широкий ряд продукції, що включав спортивні, дитячі, туристичні та інші моделі. Загальний випуск досягав 800 тисяч велосипедів у рік. ХВЗ був єдиним профільним підприємством в країні, де вівся випуск легкодорожных і спортивних машин високого класу і якості. В 1979 році, до моменту проведення Олімпійських ігор у Москві, на Харківському велосипедному заводі розробили унікальні для тих років моделі спортивних велосипедів – "Москва-80" і "Чемпіон шосе". Рами спортбайків були виконані з вуглеводневого волокна і мали новаторське конструкторське рішення. На жаль, моделі не були остаточно готові до Олімпіади, і проект не отримав розвитку.
Найпопулярніші спортивні моделі ХВЗ:
"Турист Старт-шосе" - призначався для професіоналів, але його легко освоювали і любителі. Особливістю моделі була мала вага рами з легованої сталі, всього 2,2 кілограма. Байк оснащений двома передачами на задньому колесі і п'ятьма на передньому. Комфорт і безпеку забезпечували кліщові гальма, каркасне сідло і посилені педалі.
"Спорт" - відрізнявся загальною масою в 14,5 кілограм, передньою сталевою вилкою, системою з восьми передач і виносним кермом. Модель випускалася у 70-ті роки і була дуже популярна у спортсменів-любителів.
"Рекорд" - трекова модель вагою 8,5 кг для професійних гонщиків.
"Супутник" - модель велосипеда, улюблена активними туристами. Призначалася для тривалих велопрогулянок як в межах міста, так і на грунтових дорогах. Характеризується підвищеною комфортністю і ударостійкість.
У місті Фрідріхсхафен 2 липня пройшов відкритий міжнародний Кубок Німеччини "Boden Sie Cup" з тхеквондо, в якому змагалися декілька десятків кадетських команд.
12-річна Марія Капуста з Кам`янської ДЮСШ № 4 змагалася у ваговій категорії до 37 кг. Вихованка тренерів Олександра Кірпи і Аліни Крістєвої провела два переможних поєдинки і виграла чемпіонський титул.
Потрібно нагадати, що спортсменка, яка виступає за клуб "ТСВ 1865" (Дахау), у травні спочатку стала бронзовою призеркою міжнародного турніру "Berlin Open 2022", а протім здобула титул переможниці відкритого чемпіонату Верхньої Баварії "Oberbayerische Meisterschaft".
Текст Віктора КУЛЕНКА.