Камянчани учителі
 
З 24 по 26 жовтня у Київському Палаці дітей та юнацтва проходить дев’ята міжнародна виставка "Інноватика в сучасній освіті" та шоста міжнародна виставка освіти за кордоном "Word Edu". 
 
Під час виставки учасники відвідують семінари, презентації, майстер-класи, знайомляться з електронними та технічними новинками у сфері освіти, сучасним навчальним обладнанням, системою інтерактивного навчання, діляться досвідом їх використання для підвищення якості освіти. Організатори виставки провели конкурс з тематичних номінацій з ряду актуальних проблем інноваційної модернізації освіти. На конкурс з тематичних номінацій виставки було подано понад 350 робіт з усіх регіонів України. Найчисельніша делегація на форумі представяє Дніпропетровщину. Приємно відзначити, що до її складу увійшли  освітяни  і Кам`янського: методичний кабінет Департаменту з гуманітарних питань Кам’янської міської ради та  20 освітніх закладів – Технічний ліцей, Ліцей нових інформаційних технологій, СЗШ № 4,7,9,18,19,21,22,25,27,28,35,40, НВК № 13,24,37, Академічний ліцей № 15, Колегіум №16, НВК "Гармонія". Освітяни міста Кам’янського здобули 7 золотих нагород. Серед лауреатів - методичний кабінет Департаменту з гуманітарних питань Кам’янської міської ради, Технічний ліцей, Ліцей нових інформаційних технологій, СЗШ №4, 21, НВК №24, Академічний ліцей №15. 
 
Роман Маслєніков, директор СШ № 27.

Учасники тренінгу


23 жовтня в обласній універсальній науковій бібліотеці імені Первоучителів слов'янських Кирила і Мефодія (м. Дніпро) відбувся тренінг для бібліотекарів області "Робота піар - клубів бібліотек в умовах децентралізації". Від Кам'янського на тренінгу побувала заступник директора з реклами та маркетингу Кам'янської ЦБС, керівник піар - офісу бібліотек Дніпропетровщини Тетяна Дороніна.

 

 

Тетяна Дороніна 1

 

Тренер Тамара Козицька розповіла про Проект "Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС)", який спрямований на створення сприятливого середовища для впровадження децентралізаційної реформи в Україні, зміцнення місцевого самоврядування, поглиблення демократичних процесів розвитку територіальних громад та стабільності держави. Проект виконується Асоціацією міст України (АМУ) в партнерстві з Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX/Україна за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).


Цілі проекту:
удосконалення правового поля щодо проведення децентралізації в Україні;
забезпечення внеску органів місцевого самоврядування у формування та впровадження політики у сфері децентралізації;
збільшення ресурсів місцевого самоврядування та посилення здатності органів місцевого самоврядування ними ефективно розпоряджатись;
посилення спроможності та професійного рівня усіх долучених до реформи груп.


Проект запроваджує інформаційні канали для донесення бачення та ходу реформ, створює майданчики для регулярного спілкування органів державної влади і місцевого самоврядування зі ЗМІ та активною громадськістю. Одним з таких майданчиків стає бібліотека.

 

Без имени 1


Продовжуючи спільний проект бібліотеки і благодійного фонду "Златоуст" "Психологія для всіх", організатори провели семінар - практикум для батьків "Дитяча агресія і грубість". Семінар пройшов в юнацькому відділі центральної бібліотеки ім. Т.Г. Шевченка.


Директор фонду «Златоуст» Світлана Волошина представила учасникам семінару практикуючого психолога Інну Нікітіну.
Інна, психолог з великим досвідом роботи, розповіла, що агресія - це поведінка, яка завдає збиток. Агресія за формою поділяється на фізичну (побиття, поранення) і вербальну (словесну: образа, наклеп, відмова від спілкування). Агресія завжди супроводжується негативними емоціями і наміром заподіяти зло. Згідно з деякими теоріями, агресія є невід'ємною частиною людської природи. Агресивна поведінка найчастіше несвідома. Його мотиви можуть не усвідомлювати дитиною. Характер агресивної поведінки багато в чому визначається віковими особливостями. Перехід від віку до віку супроводжується природними піками агресивності (вікові кризи). Вікові кризи пов'язані з появою нових потреб, які не задовольняються з різних причин. Якщо дорослі переживають вікові кризи кожні 7-10 років, то у дитини це спостерігається значно частіше.
В цілому, дитяча агресія є зворотною стороною беззахисності. Незахищеність породжує страх. Намагаючись впоратися зі своїми страхами, дитина вдається до захисно-агресивної поведінки.
У дітей дошкільного віку агресія зазвичай проявляється у вигляді псування іграшок, кидання предметів, грубого поводження з тваринами, плачу, крику, непоступливості і впертості.
У молодших школярів найчастіше агресія проявляється у словесній формі (глузування, лайки) по відношенню до слабших, наприклад, до однокласників. Не рідкісні і бійки. Негативна реакція вчителя може тільки посилити таку поведінку, але все ж його авторитет спонукає дитину стримувати себе.
Агресивна поведінка підлітків часто означає "бути дорослим і сильним". Залежність підлітків від думки однолітків - їх особливість. У цьому віці спостерігається найбільший відсоток дітей з поведінкою, що відхиляється від норми. Найбільш високий рівень агресивності у підлітків, які в класі є лідерами або знедоленими. Таким чином, вікова динаміка агресії відповідає віковим кризам в 3-4 роки, 6-7 років і 14-15 років.


Як вести себе з агресивним дитиною:


Правило 1. Ігноруйте незначну агресію.
Правило 2. Акцентуйте увагу на вчинках (поведінці), а не на особистості дитини.
Правило 3. Контролюйте власні негативні емоції.
Правило 4. Зберігайте позитивну репутацію дитини.
Правило 5. Демонструйте неагресивну поведінку.


Семінар пройшов дуже плідно. .

Тетяна Дороніна, заступник директора по рекламі і маркетингу Кам'янської ЦБС.

IMG 0613

 

 

Днями в юнацькому відділі Центральної міської бібліотеки ім. Т.Г. Шевченка відбулася презентація першого українського крутійського роману "Пісня цапів"  Олега Андрішка.

Свій іронічний, а радше бурлеск­ний твір він означив як «перший український крутійський роман». І з такою класифікацією можна цілковито погодитися.У центрі роману «Пісня цапів» постає колоритний небо­житель, від імені якого ведеться оповідь. Разом з античними богами він потрапляє у парадоксальний простір, у дивовижне місто Нові Сиракузи, яке дуже знайоме сучасному читачеві. Це може бути, скажімо, Дніпропетровськ або й наш стольний Київ. Неземні чудеса творяться в цьому граді. Тут роз’їжджає на розкішній іномарці підприємливий цар Мідас, який «продав банку душу без права її викупу». Тут відбувається Міжнародний конкурс дурнів імені Дон Кіхота. Вхід безплатний, вихід – десять гривень. Тут вимушений вершити нові подвиги легендарний силач Геракл. Йому для одержання простої довідки доводиться брати штурмом висотну споруду. І на кожному поверсі він чує лиш одне: «Поверхом вище!» А вже карколомна лікарня з головлікарем Припаркою мало не добиває античних богів. І вони спішно покидають нові-старі Сиракузи та вертаються до свого Олімпу. Але й там їх чекає фатальна несподіванка. Богів зупиняють біля брами горилоподібні охоронці і предметно пояснюють, що Олімп – уже приватна власність якогось пана Баксика… Що й казати: «Одіссея» у прозі ХХІ століття!

ДОВІДКА

Олег Андрішко  народився у 1990 р. в м. Дніпро, закінчив філологічний факультет Дніпропетровського національного університету ім. Олеся Гончара (спеціальність "Українська мова"). Дипломант обласних конкурсів  літераторів "Собори наших душ" (2004-2006), "Молода муза" (2010), обласного конкурсу "Молода муза" (2011). Переможець обласного етапу Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості (2007), міського конкурсу "Дніпропетровськ – любов моя" (2007), обласного етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика (2006, 2007, 2008, 2010), фінального етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Шевченка (2011, 2012), лауреат Міжнародної українсько-німецької літературної премії ім. Олеся Гончара за повість "Послання до Ірода" (2011), лауреат спеціальної відзнаки "Вибір видавця" в номінації "Романи" Міжнародного літературного конкурсу романів, кіносценаріїв, п'єс, пісенної лірики та творів для дітей "Коронація слова" (2017 р.), Міжнародної україно-німецької премії імені Олеся Гончара (2016 р.), Всеукраїнського конкурсу "Витоки" в номінації "Драматургія" (2016 р.).

Тетяна Дороніна, заступник директора по рекламі і маркетингу Кам`янської ЦБС.

ЯпоніяIMG 0552


В юношеском отделе прошло заседание клуба "На перехресті". Тема встречи - загадочная Япония. Тема выбрана не случайно, ведь 2017 год - год Японии в Украине.


Руководитель клуба Лариса Лощенкова знакомила молодежь с современной и древней Японией, смотрли фильм об этой стране, самураях. ниндзя. Читали "по кругу" хокку Басе,Керай, Иссё, Рансэцу, Кикаку, Дзёсо и др.
Фишкой встречи была чайная церемония, которую провела Эльвира Мензатова. Она рассказала, что чайная церемония (по-японски она называется «Тяною») относится к наиболее самобытным, уникальным искусствам. На протяжении многих веков она играет существенную роль в духовной и общественной жизни. Для самих японцев церемония – не просто способ правильного заваривания чая. В отличие от китайцев, для которых главное в чаепитии – наслаждение вкусом, ароматом и послевкусием напитка, японцы каждым жестом и словом стремятся к духовному самосовершенствованию.


Тяною - строго расписанный ритуал, в котором участвуют мастер чая (тот, кто заваривает и разливает чай), и присутствующие при этом действе. Первый - жрец, совершающий обряд, остальные - участники, приобщающиеся к нему. У каждого свои правила поведения, регламентирующие позу, движения, манеру речи и даже выражение лица. Благодаря тесной связи чаепития с дзен-буддизмом, чайная церемония стала неотъемлемой частью мира местной богемы - поэтов, философов и художников. Например, церемонно пригубляя чай, японцы читали стихи, мудрствовали и созерцали произведения искусства. Чайная церемония как искусство Тяною, превратилась в своего рода систему отдыха от повседневной жизни. В Японии существует несколько школ проведения чайной церемонии, из которых наиболее известной считается Урасэнкэ из Киото. Японцы дорожат своей чайной церемонией, полагая, что она воспитывает в людях понимание красоты, позволяет хоть ненадолго вырваться из монотонной повседневности, постичь прекрасное в рядовом проявлении жизни. Как писал мастер Сэнно Риккю в XVI в.: «Тяною – это поклонение
красоте в сером свете будней».


Примечательно, что одна чайная церемония рассчитана максимум на четыре человека, поэтому состоялось три таких церемонии. Получилось атмосферно, со всеми японскими атрибутами и философскими беседами. А в это время остальные участники читали хокку и слушали рассказы о Японии.


Встреча всем очень понравилась: узнали много интересного и полезного.

Татьяна Доронина, заместитель директора по ренкламе и маркетингу Каменской ЦБС.