Семінар

 

Днями в юнацькому відділі центральної міської бібліотеки ім. Т.Г. Шевченка відбувся семінар-практикум для мешканців Кам'янського "Психосоматика: як лікувати хвороби від нервів" в рамках спільного проекту благодійного фонду "Центр культури і мистецтв« Златоуст" та бібліотеки.

Практикуючий психолог Інна Нікітіна говорила про те, що до недавнього часу всі хвороби ділилися на фізичні і психічні. Але в середині минулого століття доктор Ф. Александер виділив третій клас хвороб - психосоматичні. З тих пір психосоматика розглядає і успішно виліковує тілесні хвороби, які викликаються психологічними причинами.

Спочатку це була "класична сімка" захворювань, в яку входили інфаркт міокарда, виразка шлунка, бронхіальна астма, коліт, гіпертонія, гіпертиреоз і цукровий діабет. Але сьогодні психосоматика працює з будь-якими соматичними порушеннями, викликаними психічними причинами. Психосоматика як наука ґрунтується на наступних твердженнях:
Неправильні думки неминуче призводять до хворого станом тіла.
Змініть думки - і ви отримаєте здорове тіло.

Лікування стає можливим, якщо хворій людині самостійно вдається виявити і усунути невирішені психологічні проблеми. У будь-якої людини є все необхідне для самостійного зцілення. У фізичному тілі спочатку присутні потужні механізми для само зцілення. Людина може припинити самозцілення, тільки якщо не вірить в таку здатність свого тіла і не дає своєму організму найнеобхідніше: достатнє харчування, фізичне навантаження і спокійний нічний сон. Тільки сам хворий в змозі вилікувати себе. Ніхто не зможе зробити це за нього. Інші люди можуть відстежити нездорові моделі його поведінки, але змінити свої думки може виключно він сам! Спочатку треба лікувати своє душевний стан, а вже після цього буде лікування тіла і розуму.

Що ж треба зробити для цього? Почати жити осмислено і радісно, постійно розвиватися і не соромитися висловлювати свої потреби. Коли серце людини наповнене сумом, страхом, гнівом або відчаєм, в ньому не знаходиться місця для здорових почуттів. Прощення прибирає застарілі рубці в нашій енергетичній оболонці: все ті підсвідомі страхи і "хворі" установки, які ховаються в хребті, а також всі отруйні емоційні скупчення у внутрішніх органах.

Любов дійсно зцілює. Це почуття відрізняється ні з чим незрівнянну цілющою енергією. Посилаючи любов в хворі частини свого тіла, ви наповнюєте весь свій організм потужною силою. Зміна себе є єдино необхідним дією для лікування. Тільки зміни розширюють мислення, допомагаючи людині рухатися вперед. Жити - це значить постійно змінюватися і змінювати світ навколо себе.

Тетяна Дороніна, заступник директора по рекламі і маркетингу Кам'янської ЦБС.

IMG 1735

 

29 січня ми відзначаємо 100-річчя бою під Крутами. Це одна із найтрагічніших сторінок в історії України. Молоді юнаки повстали проти більшовицьких загарбників під станцією Крути. У нерівному бою зійшлося дві сили: менша, але мужня і волелюбна, і більша — жорстока і кривава.

Українські війська, які складалися зі студентів і учнів старших класів під керівництвом Аверкія Гончаренка, вступили в нерівний бій з більшовицькою Червоною Армією. В умовах відсутності української регулярної армії саме українській молоді довелося стати на захист Батьківщини. Трагічна доля спіткала більшість із них, але померли вони за Україну.

Бій відбувся під Києвом, на залізничній станції Крути біля селища Крути та поблизу села Пам’ятне, за 130 кілометрів на північний схід від Києва. В бою оборонці української державності отримали переконливу військову перемогу. Наступ ворога було зупинено і здійснено організований відступ, руйнуючи за собою колії і мости.

Російсько-більшовицькі нападники втратили боєздатність на чотири дні. Агресор мусив підтягнути нові сили, відремонтувати підірвані та поруйновані мости та залізничні колії, і лише після цього продовжувати свій наступ на Київ. Ця затримка ворога дала змогу українській делегації укласти Брест-Литовський мирний договір.

Битві під Крутами присвячений Меморіал пам’яті героїв Крут. До його складу входить монумент битви під Крутами, символічна могила-курган, каплиця, озеро у формі хреста, музейна експозиція розміщена в старовинних залізничних вагонах. Меморіал знаходиться біля села Пам’ятне Борзнянського району, Чернігівської області.

 До Дня пам'яті героїв Крут  в юнацькому відділі Центральної міської бібліотеки відбувся спогад-реквієм «Ніколи не забути цих юних душ нескорений політ». На заході були присутні  учні СЗШ №31.    

Завідувач юнацьким відділом Валентина Суха  розповіла присутнім про бій під Крутами, наголосивши на тому, що 29 січня 1918 року — це не лише день скорботи за українською молоддю, а й день величі духу української нації.

Жертовності та героїзму Крут забувати не можна. Валентина Леонідівна ознайомила присутніх з літературою, яка є в бібліотеці з цієї теми  та запросила присутніх переглянути книжкову виставку «Пам’ятай про Крути».

 Наприкінці заходу бібліотекарі разом з користувачами вшанували пам'ять Героїв хвилиною мовчання.

Битва під  Крутами - подія , що увійшла в історію нашого народу  як символ величної самопожертви і патріотизму у боротьбі за незалежність України. Про це розповіла  бібліотекар бібліотеки - філії №9 Л.І.Чуйкова учням 6-а класу академічного ліцею №15.Година пам'яті «Молись. Молися,сину: за Вкраїну. Його замучили колись» викликала зацікавленість дітей цим періодом в історії нашої держави.

Тетяна Дороніна, заступник директора по рекламі і маркетингу Кам`янської ЦБС.

 Тема насильства

 

В юнацькому відділі центральної міської бібліотеки пройшла чергова зустріч у «Школі виживання». Засідання було присвячено темі насильства. Захід проводили журналіст Валентин Фіголь  та юрист Павло Верезуб за з участю Кам'янського відділу з питань пробації для учнів колегіуму №16.

Валентин Фіголь розповідав ,що насильство - це загроза або умисне нанесення психологічного, фізичного, і сексуального шкоди іншій людині. Насильство є злочином і суворо карається законом. У разі насильства необхідно своєчасно звернутися за допомогою, а не залишатися один на один з цією проблемою.

З насильством можна зіткнутися де завгодно. В умовах надзвичайних ситуацій та збройних конфліктів ризик зіткнутися з насильством дуже високий. Який-небудь вид насильства руйнує відчуття безпеки і може стати причиною проблем з психічним здоров'ям (наприклад, криза або довгострокова депресія), а також привести до тілесних ушкоджень та довготривалим порушень здоров'я.

Павло Верезуб продовжив, що основна відмінність насильства в сім'ї від інших видів насильства полягає в тому, що воно відбувається між людьми, що складаються в близьких чи родинних відносинах.

Види насильства:

- Фізичне насильство;

- Сексуальне насильство

- Психологічне насильство (критика, грубість, глузування);

- Економічне насильство;

- Духовне насильство (насильницьке прийняття іншої віри).

Чому воно існує?

Безумовно, причини макросоціального характеру, тобто кризові явища в соціально-економічній сфері безпосередньо впливають на сім'ю та її мікроклімат. Падіння життєвого рівня і якості життя у багатьох сімей призводять до стресів, суспільної ізоляції, алкоголізму і наркоманії, а також початкової схильності насильству, особливо по відношенню до дітей.

Провокують і стимулюють сімейні конфлікти пияцтво одного або обох батьків, а також грубість, що переходить в жорстокість у відносинах між подружжям і в їх відношенні до дітей.

Жорстоке поводження в сім'ї завдає дітям серйозні психічні травми. Вони озлобляються, стають агресивними, що виражається в невмотивованої жорстокості підлітків до сторонніх людей, в їх прагненні до руйнівних дій. А пояснення цьому просте: жорстокість батьків породжує жорстокість дітей - міцний коло замикається. В інших випадках діти, намагаючись якось пристосуватися до важкої ситуації, уникнути жорстокості старших, змушені шукати порочні засоби самозахисту. Найбільш поширені з них - брехня, хитрість, лицемірство, які в подальшому стають стійкими рисами дитячого характеру.

Таким чином, тривалий вплив несприятливої ​​сімейної обстановки на дитину відіграє провідну роль в житті особистісних деформацій і наступних відхилень у поведінці. Наслідками і проявами соціальної девіації є рання алкоголізація, дитяча наркоманія і токсикоманія, втечі з дому і бродяжництво, проституція, суїцид. Ці явища набувають все більш широких масштабів і перетворюються в серйозну соціальну проблему.

Тетяна Дороніна, заступник директора по рекламі і маркетингу Кам`янської ЦБС.

IMG 1224


Журналист «Репортера» пообщался с 16-летним Даниилом Озерным, учеником 16-го коллегиума Каменского. Молодой парень уже пишет учебники и пособия, по которым занимаются его одноклассники. Школьник является стипендиатом Президента Украины и совсем недавно получил областную премию в размере 9800 грн.

Умный школьник

 

Даниил учится в 11-м классе. Он — Президент Совета лидеров городской сети евроклубов, действительный член Малой академии наук Украины, член Международной ассоциации технологов, Международного общества химической биологии, Международного общества лингвистики английского языка. 13 ноября в Министерстве образования и науки состоялась церемония вручения дипломов лауреатам стипендии Президента Украины, среди которых был и наш Даниил Озерный. Теперь весь учебный год он будет получать президентскую стипендию — 2200 грн в месяц. А 21 декабря в Днепре каменчанин был награжден областной премией в размере 9800 грн. Его признали лучшим в категории «Юные дарования». Журналист «Репортера» пообщался с одаренным молодым человеком. Мы узнали, чем занимается Даниил Озерный и за что он получил все эти награды.

Увидел проблему – решил исследовать

— Хорошую базу знаний мне дал коллегиум №16, — рассказывает Даниил. – Там работают профессионалы, они научили меня очень многому. Также я окончил музыкальную школу (7 лет) по классу фортепиано.

К 11-му классу Даниил Озерный написал уже 6 научных работ. Три из них – по педагогике, три – по химии. Школьник рассказал, откуда у него такая тяга к научной деятельности.
– В 9-м классе я заметил, что школьное самоуправление в коллегиуме выполняет не все функции, которое может выполнять, — говорит Даниил. – Мне стало интересно исследовать эту проблему не с точки зрения практики, а с научной стороны. В этом мне помогла Малая академия наук (МАН), действительным членом которой я являюсь уже 3 года. Главная идея МАН – ученик находит проблему и предлагает способы её решения. При этом нам помогают научные руководители: педагоги, кандидаты и доктора наук. Сначала я классифицировал свою работу как работу по правоведению, но потом решил что педагогика все-таки ближе. Во время написания своей первой работы я обращался в Днепропетровское отделении МАН, где мне помогла Людмила Николенко, кандидат педагогических наук из ДНУ им. О. Гончара. И уже третью работу по педагогике я пишу с ее помощью.

Все научные работы школьника касаются старших классов (10-11) в профильных школах. Он пишет о школьном самоуправлении, о химии, о методике преподавания химии на английском языке.

Учебники и пособия

Даниил написал три авторские книги. Первая — спецкурс «Химия на английском языке», учебник для 10-11-х классов.

— Ее я написал еще прошлым летом, — говорит Даниил Озерный. — Она ориентирована на профильные школы, где английский изучается более углубленно. В целом это очень сложный спецкурс, ведь в нем сочетаются крайне сложные науки. Почему именно химия? Мне нравится ее изучать, я считаю, что это наука будущего.

Еще двумя книгами школьника являются пособия «Американская литература» и «Британская литература». Их Даниил написал этим летом, и по ним уже учатся в коллегиуме №16, ведь пособия получили положительные отзывы всех рецензентов (кандидатов и докторов наук, учителей-методистов).

— Эти книги идут как дополнительный материал к основным учебникам по английскому языку, — говорит Д. Озерный. — На протяжении вот уже трех лет моим соавтором является преподаватель из коллегиума Ольга Серостанова, и я очень благодарен ей за поддержку. Также, спецкурс «Химия на английском» был рассмотрен и одобрен комиссией по химии Минитерства образования и науки Украины.

За что награды?

Президентскую стипендию Даниил получил за 2-е место на всеукраинском конкурсе МАН по секции «Педагогика».

— Конкурс проходил еще в апреле в Киеве,- говорит Даниил. — Я написал работу, рассматривающую проблему умения анализировать в современной школе, и занял 2-е место в своей секции. Думал, что стипендию начнут давать еще раньше, но так получилось, что назначили нам ее только сейчас.

А вот областную премию школьник получил за все свои предыдущие труды: за книги, участие в молодежном совете города, научные работы.

— Подать свою кандидатуру на премию мне предложила Наталья Кузьменко, замначальника отдела спорта и молодежи департамента по гуманитарным вопросам Каменского, — говорит школьник. — Департамент оформил заявку, где были указаны все мои достижения и труды. Тогда я даже подумать не мог, что выиграю и получу областную премию. Так что именно Наталья Викторовна дала мне возможность организовать конкурс эссе на английском языке, а также конкурс научных работ «Лайфхак».

Дальше – поступление в школу США

Одаренный школьник не собирается останавливаться на достигнутом — уже пишет новую книгу «Академический английский язык». Он свободно владеет английским языком, что доказал, получив сертификат уровня С1 сдав тест TOEFL, а также квалифицирован в методике преподавания английского языка, имеет сертификат экзамена TKT Кембриджского университета. Сейчас школьник планирует поступать в американскую школу, чтобы оттуда поступить в один из ВУЗов США.

— В апреле 2016 года я начал обучение в «Ukraine Global Scholars». Это программа которая позволяет украинским школьникам поступить в школы и ВУЗы США. Я попал в двадцатку таких ребят и уже прошел практически все обучение: отборочные туры, задания, интервью с американскими специалистами, обучение в лагере. Теперь собираю все необходимые документы для подачи в американскую школу. Хочу окончить там последние классы и потом оттуда поступить в ВУЗ. Эта программа независима, и дает возможность каждому – все желающие смогут, например, подать свои заявки в марте 2018 года и, возможно, потом поступить в США.

Отметим, что программа подразумевает только бюджетное обучение в заграничных учебных заведениях. То есть, если Даниил не пройдет по балам на бюджет, то учится он там не будет – программа оплачивает только подготовку, а не само обучение в США. При этом, школьники обязаны после получения высшего образования в Америке вернуться в Украину и развивать страну.

— Я хочу улучшить образование в профильных школах, — говорит Даниил Озерный, — поскольку лучше всего специализируюсь именно в этом. Я лучше всего ориентируюсь в преподавании английского и чуть меньше — в преподавании химии. Хочу кардинально изменить систему преподавания английского языка в Украине для школьников. Потому как сейчас, по моему мнению, оно не качественное. Неудачные программы, малое количество часов, скверные учебники. Я постараюсь дать учителям возможность проходить международную квалификацию, всячески совершенствовали свой уровень и, что крайне важно, создать мотивацию для всего этого. Нужно обеспечить обязательную международную квалификацию учителям, не только по знанию методики преподавания, но и по владению английским языком.

Автор: Ольга Самойлова
Источник http://nashreporter.com
Елатонцев и Набережная
 
На конкурсі проектів «Молоді вчені - Дніпропетровщині» перемогли кам'янчани - студенти Дніпровського державного технічного університету. Про це повідомляє ректор ДДТУ Олександр Коробочка, пише https://www.5692.com.ua/news/1907589
 
Сертифікати переможців і матеріальне заохочення отримали кандидат технічних наук, асистент кафедри фізики конденсованого стану Ольга Набережна і аспірант кафедри хімічної технології неорганічних речовин Дмитро Єлатонцев. Ольга представляла проект на тему "Розробка та дослідження конструкційних наномодифікованих вуглепластиків". Дмитро представляв тему "Комплексне очищення стічних вод при використанні адсорбентів з природної сировини".
 
Нагороджували талановиту молодь 22 грудня в приміщенні обласної державної адміністрації міста Дніпро. Отримані кошти молоді вчені зможуть вкласти в свої дослідження, і за допомогою цього продовжувати реалізовувати свої проекти. Гроші виділяли з обласного бюджету.
 
Всього на обласному конкурсі проектів "Молоді вчені - Дніпропетровщині" власні досягнення представили 49 вчених області.